گران طلا نخرید!

خرید طلا زینتی یکی از رایج ترین شیوه های سرمایه گذاری است و البته یکی از کم ریسک ترین روش ها نیز بشمار می رود ولی چطور و چگونه باید رفتار کرد تا در این سرمایه گذاری ضرر نکنیم؟ ساده ترین مثال این است که همانطور که دیده اید طلافروش ها توانایی بالایی در استفاده از ماشین حساب دارند ولی آیا شما می دانید از چه اعدادی استفاده می کنند؟ چه محاسبه ای را انجام می دهند؟

در هنگام خرید طلا باید به چند مورد توجه ویژه بورزید تا خطا را کاهش دهید یکی از این موارد قیمت روز طلا می باشد که بسیار حائز اهمیت است. دومین مورد وزن طلای مورد نظر به صورت کامل که بتوانید ارزش آن را خود حساب کنید. و مورد آخر و مهم ترین مورد برای افرادی که قصد خرید طلای ساخته شده را دارند درصد ساخت(دستمزد ساخت) آن قطعه طلا می باشد که باید از فروشنده آن جویا شد که معمولا اعدادی بین 15 الی 30 درصد می باشد. نکته بسیار مهم این است که درمورد طلای دست دوم دستمزد ساخت مورد بحث نمی باشد و فقط برای طلای نو و دست اول باید محاسبه شود.

💥به این نکته توجه کنید که این مقاله در ارتباط با طلای زینتی مانند انگشتر، النگو و … می باشد و در مورد طلای آب شده و سکه صدق نمی کند.

طلا
طلای زینتی

پس از اطلاع از موارد مورد نیاز بالا برای محاسبه مبلغ پرداختی باید طبق اطلاعات زیر عمل کنید:

ارزش طلا = قیمت طلا * وزن طلا

🔥 نکته قابل توجه در این قسمت این است که حتما اگر وزن را بر حسب گرم محاسبه نمودید قیمت را نیز بر حسب گرم وارد نمایید و اگر بر حسب مثقال نیز بر حسب مثقال قرار دهید.

دستمزد ساخت = ارزش طلا * (100/درصد ساخت)

سود طلا فروش = (دستمزد ساخت + ارزش طلا) * (100/سود)

🔥سود طلا فروش 7 درصد می باشد.

مالیات = (دستمزد ساخت + سود طلا فرووش) * (100/مالیات)

🔥از دی ماه 1400 مالیات فقط بر روی دستمزد و سود محاسبه می شود و بر روی اصل طلا محاسبه نمی شود.

قیمت نهایی پرداختی برای طلا = ارزش طلا + دستمزد ساخت + سود طلا فروش + مالیات

آیا می دانید که در بورس اوراق بهادار نیز می توانید طلا و سکه معامله کنید برای پیوستن به بورس و دریافت تخفیف کارمزد از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

برای راحتی شما دوستان و همراهان گرامی می توانید با وارد کردن اعداد در فرم زیر نتیجه را بصورت اتوماتیک دریافت نمایید:

    دیدگاهتان را بنویسید